sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

NEW APPLE


Tolta mun iphone 4s näytti sen jälkeen kun tiputin sen vähän yli viikko sitten lattialle. Takalasi meni rikki jo viime kesänä kun tiputin puhelimen sohvan käsinojalta, se ei kuitenkaan käyttöä haitannut millään tavalla, mutta nyt edellisen tippumisen myötä hajonnut etulasi vähentää vähän käyttömukavuutta. Kun joka kohdasta näyttöä ei edes näe kunnolla, ja etukameralla otetuista kuvista tulee joistain kohdin sumeita halkeamien ansiosta. Puhelin toimii kuitenkin ihan hyvin, mutta tultiin äitin kanssa siihen tulokseen, että ostetaan mieluummin uusi kuin aletaan korjaamaan tota. Joten tiistaina haettiin mulle sitten Sonera-kaupasta uusi iphone 5s.



Nyt tää uusi iphone on ollut mulla melkein viikon, ja oon kyllä tykänny tosi paljon. Vaikka suuria eroja 4s:ään tässä ei ookkaan, sormenjälki tunnistinta ja ulkonäköä lukuun ottamatta, niin tuntuu tää silti jotenkin ihan erilaiselta. Ehkä se johtuu siitä uutuuden viehätyksestä tai toimintojen nopeudesta, kun puhelinta ei vielä täytä neljätuhatta eri kuvaa ja sata sovellusta. Toi ulkonäkökin on mulle kyllä tosi mieluinen, ja tykkään tosta kultasesta väristä, joka on kivaa vaihtelua tohon vanhaan, lähes kokovalkoseen iphoneen. Värin lisäks eroja 4s:n ja 5s:n ulkonäköjen välillä on pituus, kuulokkeiden ja etukameran paikat sekä sit toi keskinäppäin, jossa ei oo enää sitä Applelle tunnusomaista neliöö. Laturikin on muuttunut pienemmäksi, ja 4s:n vanhat laturit ei enää kelpaa tähän puhelimeen, joten on varmaan ainakin aluksi selvittävä yhdellä laturilla.


Tossa näkyy nyt vähän noita eroja mistä puhuin. Puhelimen mukana tuli myös uudet ihanat kuulokkeet, joissa on ainakin mun mielestä kyllä parempi muotoilu kun 4s:n mukana tulleissa kuulokkeissa. Ja nyt niissä tuli vielä mukana oikein kiva ja käytännöllinen kotelokin, joka on mulle tosi mieluisa, sillä yleensä mun kuulokkeet löytyy ihan solmussa jostain taskun tai laukun pohjalta.


Syyt joiden takia valitsin taas Applen on lähinnä, mun aikasemmat hyvät kokemukset kyseisestä merkistä. Tykkään myös ios-käyttöjärjestelmästä, ja puhelinten ulkonäöstä. Ja jotenkin vaan tuntu luonnolliselta valita taas Omena, ja oon kyllä ollut taas erittäin tyytyväinen valintaani.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti