tiistai 29. marraskuuta 2016

KYNNET KUNTOON

Oon ollut aina melko huono pitämään kynsiäni nättinä. Kynsilakkoja kyllä löytyy vaikka millä mitalla, mutta lohjenneita eri mittaisia kynsiä ei saa nätiksi edes lakkaamalla. Jos olenkin sattunut saamaan kaikki kynnet kasvatettua, niin ne ovat niin hauraat, että lohkeavat hyvin helposti. Kun vaihdoin työpaikkaa, ja sain alkaa käyttää sielläkin kynsilakkaa, päätin että nyt on pakko tehdä näille kynsille jotain. 


Nyt olen vähän yli kuukauden toteuttanut kynsienkasvatusprojektiani, ja tuloksia alkaa pikkuhiljaa näkyä. Aina välillä kynnet toki katkeaa, ja edelleen erehdyn silloin tällöin hermostuksissani nyppimään kynsiäni, mutta suurimman osan ajasta kynnet näyttää jopa ihan hyviltä. Tärkeimmät jutut tässä projektissa ovat olleet biotiinin syönnin aloittaminen ja kynsien repimisen ja pureskelun lopettaminen. Biotiini on selvästi vahvistanut kynsiä, eivätkä ne enää taivu ja lohkea niin kevyesti, eikä niitä näin ollen tee enää mieli repiäkään. 
Kynsienhoitorutiineihini olen lisännyt myös säännöllisen viilaamisen ja kiillottamisen. Näiden avulla kynnet pysyvät kauniin muotoisina ja kiiltävinä. Lakkaamisen ohessa olen alkanut käyttämään Acon kynsien vahvistajaa, joka myös omalta osaltaan auttaa pitämään kynnet hyvinä ja vahvoina.


Kun kynnet on vahvat ja hyvän malliset, on niitä myös kiva lakata. Varsinkin hyvillä kynsilakoilla lakkaukset pysyvät hyvinä useamman päivän. Kynsiäkään ei tule revittyä kun niissä on nätit lakat päällä. 

Näillä jutuilla olen saanut omista kynsistäni nätimmät ja vahvemmat. Onko teillä vielä jotain hyviä vinkkejä kynsien kasvatukseen tai vaihvistamiseen?

6 kommenttia:

  1. Kiva postaus! Mulla sellainen paha tapa että pureskelen kynsiäni. Ainut millä tavalla olen saanut kasvatettua kynteni on sellainen pahanmakuinen kynsilakka. :) Kaikkia erilaisia lakkoja oon testaillut joiden pitäis vahvistaa kynsiä yms yms, mutta ne ei ainakaan mulla oo toiminut. Toi on niin totta, että kynsiä ei tuu revittyä kun on kauniit lakkaukset päällä! Taidankin mennä heti lakkaan kynnet kun tästä tietsikalta pääsen :D

    http://millatt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo toi kynsien lakkaus on kyllä paras tapa estää pureskeleminen ja repiminen! :D

      Poista
  2. Tuo kyseinen biotiini on kyllä tosi hyvää! Mulla alkoi sillä hiukset kasvamaan ihan hirveää vauhtia myös :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans hiukset kasvanu ton myötä ihan hulluna :D

      Poista
  3. Minkä hintaista tuo biotiini oikein suunilleen ostamassasi pakkauksessa on? Koska olen itse mennyt pilaamaan kynteni 5 vuoden mittaisella rakennuskynsi-jaksolla, tulisi vähän mieleeni välillä pitää näitä taukoja. Nyt kynteni lohkeavat kokoajan. Ehkä hoitava kynsilakka olisi myös minulla aiheellinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan tarkkaa en muista paljonko tuosta maksoin, mutta 15-20 euroa nuo useimmiten on :)

      Poista